Landsbyordningen Engum Logo

Ferie & fritagelse

Ved alle typer af fravær er det vigtigt at skolen får besked. Ved sygdom skal skolen have besked inden kl. 9 i AULA.

Skolekalenderen kan ses HER.

Sådan ansøger du om fritagelse for undervisningen for dit barn

Ved fravær 1-2 dage skrives til en kontaktvoksen ved på AULA.

Ved fravær mere end 2 dage udefyldes "Anmodning om fritagelse", som findes længere nede på siden.

Vi gør opmærksom på:

• at forældrene skal være indforståede med, at overtage undervisningsforpligtelsen i fritagelsesperioden.

• at det er forældrenes ansvar at deres barn lærer det samme som kammeraterne i fraværsperioden. F.eks. ved at spørge en klassekammerat eller forældre til andre elever i klassen.

Du kan læse mere om konsekvenserne ved for højt fravær og fravær generelt på følgende links.

Børne- og Undervisningsministeriets hjemmeside kan man finde faktaarket "Kend reglerne for dit barns fravær" både på dansk og på flere andre sprog. På samme side er der en lille film, som forklarer fraværsreglerne på et minut, og der er et afsnit med svar på hyppigt stillede spørgsmål.

Vejle Kommunes hjemmeside kan du også læse mere om hvordan fravær håndteres i Vejle Kommune.

Anmodning om fri, ferieanmodning.pdf

Shape Created with Sketch.