Landsbyordningen Engum Logo

Om Landsbyordningen Engum

En Landsbyordning med trivsel, udvikling, læring og fagligt nærvær for alle børn.

Landsbyordningen Engum består af vuggestue, børnehave, skole, SFO og specialskolen Engumhus.
Der er fælles ledelse og fælles bestyrelse.
Vi er beliggende i Landsbyen Engum i Vejle Ø i naturskønne omgivelser.

Yderligere information om specialskolen Engumhus under fanebladet "Engumhus".

Landsbyordningen Engum er et samlet læringssted for børn fra 0 - 13 år. Vi er ca. 45 ansatte.
Skoledelen rummer ét spor fra 0.-6. klasse og en SFO, som er åben for alle børn i skolen.

I Landsbyordningen arbejder vi i et frugtbart og tæt samarbejde med forældrene, om at understøtte vores værdiord hver dag.
Vores værdiord er: Ordenlighed, tryghed, høj faglighed og fællesskab.

Landsbyordningen Engum er et læringsmiljø hvor elever, personale, ledelse og forældre arbejder for at sikre:
- et højt fagligt niveau,
- et tidssvarende læringsmiljø og tidssvarende undervisningsmidler,
- varierede undervisningsformer og fokus på alle børns alsidige, sociale udvikling og dannelse,
- kompetente og udviklingsorienterede medarbejdere, som i et professionelt læringsfællesskab planlægger, gennemfører og evaluerer læringsprocesser,
- leg, fysiske udfoldelser og brug af uderummet,
- en naturlig overgang mellem vuggestue/dagpleje, børnehave og skole,
- gensidig dialog og samarbejde mellem medarbejdere, forældre, elever og eksterne samarbejdspartnere.